Ordinær Generalforsamling - dagsorden

Dagsordenen er følgende:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Økonomi A – Aflæggelse og godkendelse af det underskrevne og reviderede regnskab.
Økonomi B – Til orientering fremlæggelse af budget 2025
Økonomi C – Fastsættelse af kontingent:
1. Bestyrelsen foreslår uændret kontingent (se dog pkt. 2 nedenfor)
2. Bestyrelsen indstiller til indførelse af Licenstillæg for drenge U10-U19 (dog ikke for nuværende for U17)
Licenstillægget for drenge U10-U19 (minus U17) vil kun gælde udvalgte spillere / A- trup og ikke breddespillere.
3. Ændring af nuværende Licenstillæg for Dalum/Næsby piger U13-U19
4. Behandling af indkomne forslag
Dels trænger klubbens vedtægter til opdatering på flere områder, dels har Odense Kommune opfordret til
forskellige vedtægtsændringer, så bestyrelsen har derfor følgende forslag til vedtægtsændringer:
1. Bestyrelsen foreslår muligheden for at udvide bestyrelsen med op til 6 medlemmer ud over
formanden. Vedtægternes § 4.2 foreslås derfor ændret til:
Bestyrelsen består af en på generalforsamlingen valgt Formand, 4-6 yderligere bestyrelsesmedlemmer samt
1 suppleant. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en næstformand og en kasserer.
I samme forbindelse foreslås vedtægternes §7.6.5 punkt 2 og 3 omkring dagsorden til generalforsamlingen
ændret til:
2. Valg af 2-3 bestyrelsesmedlem for 2 år (i ulige år)
3. Valg af 2-3 bestyrelsesmedlem for 2 år (lige år)
2. Bestyrelsen foreslår en tilføjelse omkring bestyrelsens myndighed, således at vedtægternes § 5.1
ændres til:
Bestyrelsen leder klubben efter disse vedtægter, herunder administrationen og økonomien, samt tegner den
samlede forening udadtil under ansvar over for generalforsamlingen. Foreningen tegnes af formanden og
kassereren i forening eller af den samlede bestyrelsen.
3. Pr. 1. januar 2025 har Odense Kommune overtaget hele klubhuset, hvorfor vedtægternes § 5.5 foreslås
ændret til:
Bestyrelsen administrerer klubhus og baneanlæg i samarbejde med Odense Kommune.
4. For at tilpasse dispositionsretten af klubbens midler i dens pengeinstitut til de aktuelle nutidige
fuldmagtsforhold foreslås vedtægternes § 5.6 ændret til:
Indestående i bank og/eller sparekasse kan hæves af to bestyrelsesmedlemmer i forening.
5. For at tidsfrister omkring generalforsamlingen kommer i en mere naturlig rækkefølge flyttes der rundt
på nogle sætninger, men ingen af de forskellige tidsfrister ændres.
Derfor foreslås vedtægternes § 7.1 og 7.2 ændret til:
1. Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år
inden udgangen af 1. kvartal. Dato for både ordinær og ekstraordinær Generalforsamling skal varsles med
minimum 14 dage.
2. Lovforslag, der ønskes behandlet, skal være bestyrelsen i hænde senest 10 dage før generalforsamlingen
(både ordinær og ekstraordinær). Ligeledes skal forslag til kandidater til bestyrelsen være bestyrelsen i
hænde senest 10 dage før generalforsamlingen. Begge dele skal fremgå af indkaldelsen, der udsendes
senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.
6. Bestyrelsen foreslår at forenkle vedtægternes § 7.5 til:
Stemmeberettigede er alle fremmødte medlemmer over 15 år, eller en fremmødt forælder til et medlem
under 18 år. Stemmeberettigede er medlemmer, hvor kontingentforholdet er på plads på dagen for
generalforsamling.
7. Bestyrelsen foreslår en ændring omkring hvor mange medlemmer, der skal til for at kunne indkalde til
ekstraordinær generalforsamling, således at sidste afsnit i vedtægternes § 7.7 ændres til:
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, eller når minimum 10% af
medlemmerne over 18 år overfor bestyrelsen fremsætter skriftlig begæring herom med opgivelse af
forhandlingsemnerne. Indkaldelsen skal ske med mindst 4 dages varsel indenfor et tidsrum af 14 dage efter
at bestyrelsen har modtaget begæring om generalforsamlingens afholdelse.
8. Da der ikke findes aktier eller andelsbeviser i Dalum Idræts-Forening slettes afsnittet om Aktier og
Andelsbeviser i vedtægternes § 9
9. Bestyrelsen foreslår forskellige sproglige moderniseringer af vedtægterne. Bestyrelsen vil redegøre for
disse på generalforsamlingen.
5. Valg til bestyrelse. 1. Formand for 2 år (i lige år)
2.Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer for 2 år (i ulige år) – under forudsætning af at
generalforsamlingen godkender bestyrelsens forslag om at udvide bestyrelsen jf.
punkt 4.1 ovenfor. Bestyrelsen foreslår da genvalg til Nina Bøg Madsen og Kim
Nielsen samt nyvalg af Nicolas Drost - alle vælges for 2 år (i ulige år)
Vedtager generalforsamlingen ikke bestyrelsens forslag om at udvide bestyrelsen
under pkt. 4.1 foreslår bestyrelsen genvalg til Nina Bøg Madsen og Kim Nielsen.
3. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer for 2 år (lige år)
4. Valg af suppleant for 1 år (alle år)
Der er ikke kommet nogle kandidater.
5. Valg af revisor – bestyrelsen foreslår Revisionsfirmaet Baker Tilly. (vælges for 1 år)
6. Eventuelt
Dalum, den 23. februar 2025
Med sportslig hilsen
Bestyrelsen i Dalum IF